ˮBeeldend zeer sterk. In ieder geval in twee opzichten: sterk in de zin van origineel, en sterk in de zin van in staat om informatie krachtig, helder, aantrekkelijk en origineel vorm te geven. Dat talent is zeldzaam, en Marieke heeft dat talent. Snel van geest, snelle denkerˮ
Roel Kooister, beeldredacteur
ˮGoede smaak. Dat is een moeilijk te definiëren begrip, maar ik vind dat ze die heeft. Speels, in combinatie met zakelijkheid en (grafisch)technisch inzicht. Ook een vrij zeldzame combinatie. Intelligent, begrijpt altijd waar de opdracht inhoudelijk over gaatˮ
Amanda Werner, marketeer ABN AMRO
Na mijn studie grafisch ontwerpen aan de academie Minerva in Groningen, ben ik eerst in dienstverband gaan werken bij twee verschillende grafische ontwerpbureaus, Lava en Thonik. Beide bureaus waren interessant voor mij, omdat ze voor heel verschillende klanten en doelgroepen werken. Daar heb ik veel ervaring opgedaan, maar op een gegeven moment had ik genoeg geleerd en ben ik in 2000 voor mezelf begonnen.
Sindsdien heb ik mij toegelegd op uiteenlopende projecten op het gebied van educatie, familielogo’s en jubileumboeken.